החקלאים מפגינים: "שמים את החקלאות על סדר היום הלאומי"

    יוסי אשר No Comments on החקלאים מפגינים: "שמים את החקלאות על סדר היום הלאומי"

    החקלאים הכריזו על הפגנה "בעקבות המדיניות החד צדדית של הממשלה בכל הנוגע לפתיחת ייבוא פרוע וחופשי, מחירי המים הגבוהים לחקלאים, פערי התיווך ועוד" • "דורשים מהממשלה לטפל במידי וללא כל דיחוי בכלל הנושאים החקלאים הבוערים אחת ולתמיד"

    חקלאים • אילוסטרציה
    12:47
    02.05.24
    אתר קול חי No Comments on היסטוריה: טראמפ חוזר בו מפתרון שתי המדינות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מאות חקלאים מפגינים הבוקר ב-5 צמתים מרכזיים ברחבי המדינה  כצעד ראשון במאבק על הפרנסה.

    כזכור, החקלאות מצויה מזה מספר שנים במשבר קשה אשר הולך ומחריף כאשר משקים חקלאיים נמצאים בסכנה קיומית ומוחשית וחקלאים רבים איבדו את חדוות היצירה בשל חוסר רווחיות, בירוקרטיות, בשל מיסים מיותרים המושתים עליהם ובשל שחיקה במעמדם וחלקם אף מוצאים עצמם סוגרים את מפעל חייהם.

    בשנה וחצי האחרונות ניהלה התאחדות חקלאי ישראל מו"מ עם משרד האוצר והחקלאות על תכנית אסטרטגית ל- 15 שנה על כלל נושאי החקלאות. המו"מ הגיע לידי מבוי סתום לאחר שמשרד החקלאות והאוצר הודיעו כי הוא מתנה את כל ההסכם בפתיחת ייבוא פרוע ובביטול התכנון בענפי ההטלה והחלב.

    בהתאחדות חקלאי ישראל מביעים התנגדות: "על הממשלה להתעשת, להציב את החקלאות על סדר היום הלאומי ולהכריע מידית את כלל הנושאים החקלאיים העומדים על הפרק עד לסוף שנת 2016, ללא כל דיחוי".

    ראשי התאחדות חקלאי ישראל שלחו לשר האוצר, משה כחלון ולשר החקלאות ופיתוח הכפר, אורי אריאל את הנושאים החקלאים שעל המדינה להכניס אל תקציב המדינה לשנים 2017-8:

    הורדת מחירי המים וביטול הלאמת אגודות המים החקלאיות, עצירת הייבוא הפרוע, טיפול בפערי התיווך זאת לצד בניית שוק סיטונאי חדש, טיפול בכל סוגיית העובדים הזרים, תמיכה בייצוא החקלאי, הסדר בענף ההטלה, הסדר בקרן הביטוח של החקלאים – קנט ומנהלת השקעות.

    מאות חקלאים מפגינים הבוקר בחמישה צמתים.

    צפון: צומת יקנעם וצומת אגמון החולה. מרכז: צומת חפר. כשאת ההפגנה מוביל ח"כ איתן ברושי, יו"ר השדולה החקלאית בכנסת יחד עם ראשי המועצות באזור.

    דרום: צומת עין יהב וצומת יטבתה.

    unnamed



    0 תגובות